RTÜK’ten muhalif kanallara ceza – Magazin Mahallesi Medya

RTÜK’ten meydana getirilen yazılı açıklamaya gore, Üst Kurul haftalık olağan toplantısında seyretme uzmanlarının raporlarını görüştü. Üst Kurul, Fox Ana Haber’de gösterilen bazı haberlerde program sunucusunun kullandığı bazı ifadelerin tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerine aykırılık teşkil ettiğine ilişkin uzman raporunu ele aldı.

Rapora yansıyan sunucu Selçuk Tepeli’nin 3 değişik haberdeki ifadeleri gösterim ilkelerine uygunluk açısından değerlendirilerek, sözlerinin tarafsızlık, gerçeklik ve doğruluk ilkelerine aykırı olduğu sonucuna varılarak yönetimsel para cezası müeyyidesi uygulanmasına karar verildi.

Halk TV’nin 2 dosyası karara bağlandı

Halk TV’ye, ‘İki Yorum’ programında Levent Gültekin ve Murat Sabuncu tarafınca kullanılan ifadeler sebebiyle yönetimsel para cezası yaptırımı uygulandı. Ek olarak aynı kanala ‘Görkemli Hatıralar’ programındaki gösterim sebebiyle yayınca kuruluşa program durdurma ve yönetimsel para cezası verilmesi kararlaştırıldı.

TELE 1’e 4 değişik müeyyide

Tele 1’e, ‘5’inci Boyut’, ‘Gün Başlıyor’ ve ‘Türkiye’nin Gündemi’ programlarındaki ifadeler sebebiyle ayrı ayrı para cezası verildi. Üst Kurul’da görüşülen Tele 1 ile ilgili 4’üncü dosya da ‘Gün Ortası’ haber bültenindeki yayına ilişkin oldu. HDP Eş Genel Başkanı Mithat Sancar’ın konuşmasının canlı yayınla verilmesi esnasında dile getirilen sözler ile konuşmanın geri planında topluluk tarafınca atılan sloganın 6112 sayılı Kanun hükümlerini ihlal etmiş olduğu ve Türk toplumunun ulusal değerlerini aşağılayıcı ve kurum ve kişileri eleştirmenin ötesinde ufak düşürücü ve itibarsızlaştırıcı özellikte olduğu kanaatiyle yayıncı kanala yönetimsel para cezası uygulandı.

RTÜK, aynı konuşmanın canlı yayını için KRT televizyonuna da ceza verdi.

TV 100’e 2 yaptırım

‘Var Odası’ programında gösterim ilkeleri içinde yer edinen dilin düzeysiz, kaba ve argo kullanımına yer verilemez hükümlerinin ihlal edilmesi sebebiyle TV 100 kanalına yönetimsel para cezası yaptırımı uygulandı.

Ek olarak, aynı kanalda gösterilen ‘Şimdi Konuşalım’ programında yer edinen YPG’ye Türkiye üstünden tabanca götürüldüğüne ilişkin ifadeler doğruluk ve gerçeklik ilkelerine aykırılık teşkil ettiğinden yönetimsel para cezası verildi.



Haber Kaynağı

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *